Skip to main content

Auteur Topic: jaloers of onzeker? en what to do?

L

Lekkerkind

jaloers of onzeker? en what to do?
OP: 09-11-2011, 18:58
Hee,

ik ben al een tijdje niet meer online geweest.. maar ik weet het nu even niet meer. Ik heb nu 15 maanden verkering bijna. En het gaat heel goed. Maar ik was in het begin heel jaloers. Hij gaf aan dat het teveel was, en ik lette meer op. Door hem kreeg ik ook meer zekerheid, waardoor ik minder snel jaloers was. Maar nu gebeurde er ongeveer 2 weken terug iets, en ik weet niet precies hoe ik ermee om moet gaan of wat ik moet doen.

Mijn vriend en ik gingen naar een verjaardag van een van mijn vriendinnen. Haar vriend werkt bij hetzelfde bedrijf als mijn vriend en die vriend van haar is best een flirt. Dus op een gegeven moment hadden ze het over collega's en welke aardig of leuk waren. Eerst hoorde ik het niet, want ik was in gesprek met iemand anders. Maar mijn aandacht werd getrokken toen mijn vriend zei: 'Ja, ik vind haar een godse mooi meisje!' En ik zei gelijk: 'Ja, wie?' Hij: 'Ja niemand..' Ik: 'Jawel, wie dan?' Hij: 'Ja, oke.. *haar naam*' Ik: 'Oke.'

En dat was een meisje die ik wel een beetje ken maar alleen van gezicht. Maar dat zit me sindsdien een beetje dwars. Ik snap best dat hij andere meisjes ook knap vindt, maar hij zegt daarna bijvoorbeeld niet: 'Maar ik vind jou knapper.' Dat hoeft ook niet elke keer, maar hij zegt het verder ook niet vaak. En op dat moment zou het niet verkeerd zijn, omdat ik me toen best kwetsbaar voelde. Hij zegt nooit dat ik 'godse' mooi ben. Hoe kan ik dit het beste opvatten? Want als ik over jaloezie met hem heb, begrijpt hij niet waarom ik het soms kan zijn. Hij is zelf nooit jaloers. En hij zegt dat er ook geen reden voor is bij ons. Ik wil het liever ook niet zijn (ondanks dat ik het nu heel weinig ben), en hierover al helemaal niet. Maar toch zit het me dwars. Wat kan dit zijn? En hoe kan ik ermee omgaan? Of ben ik gewoon onzeker erover?

Ik vertrouw mijn vriend gewoon, hij zou nooit vreemdgaan. Maar nu gaan we vrijdag naar zijn werk, daar gaan we uit. En zij ( dat meisje wat hij zo knap vindt) moet dan ook werken, dus dan weet ik niet precies hoe ik moet doen. Ik wil hem niet in de gaten houden of hij naar haar kijkt, want dat mag best. Maar ik ben bang dat als ik zie dat hij haar bekijkt, ik iets verkeerds doe (dat kan bij mij best snel met drank op). Hoe kan ik het beste hiermee omgaan?

Ik weet het even niet.

liefs
  • IP logged

w

wagenaar

hey ik snap best dat je snel jaloers bent maar ik denk dat je in dit geval erop moet vertrouwen dat het niks ernstigs is miss zegt hij het niet tegen jou maar zegt hij bij zijn vrienden ook wel dat jij een godse mooi meisje bent ;) en ik zou er niet te jaloers over worden jaloezie doet rare dingen emt je zo ben ik iemand die ik leuk vond kwijtgeraakt.. en ik denk dat na 15 maanden hij niet ineens een ander meisje gaat zoeken ofzo maar jongens onder elkaar heb je heel vaak dat soort gepraat van joh die is knap he ondanks dat ze iemand hebben zo ben ik en zijn bijna alle jongens denk ik wel heel normaal ;)

en over dat feestje als je snel rare dingen doet als je gedronken hebt is het miss een idee om dan die avond minder te drinken? doe je ook geen rare dingen en hou je je kop er beter bij :P

Groetjes Tristan
  • IP logged

K

Karian

Jaloezie is een gevoel wat je moeilijk kunt tegenhouden. Maar als jouw vriend keer op keer weer bewijst trouw aan je te zijn, waarom zou je je dan nog op gaan zitten vreten?
Jij zult over deze drempel moeten stappen, daar kan je vriend je bij helpen door je elke keer te verzekeren dat hij je trouw is. Daar moet hij natuurlijk wel zelf de keuze in nemen.
Ik vind het oneerlijk dat hij zegt dat hij 'nooit vreemd zou gaan'. Dat kun je van tevoren nooit weten. Maar dat geldt even goed voor jou?
Echter, is die angst voor 'iets dat fout kan gaan' belangrijker dan jullie relatie en liefde voor elkaar, en samen een goede tijd hebben? Denk het niet, toch?
Laat jaloezie je relatie niet overheersen. Praat erover, dan begrijpt hij wat je voelt, en probeer ondertussen zoveel mogelijk van die jaloezie eerst te accepteren (het is er nou eenmaal) en daarna los te laten (want het heeft toch geen zin).

Natuurlijk ben je ook onzeker. Iedereen is onzeker in een relatie. Ook al heb je al anderhalf jaar verkering, dat hoeft nog niks te zeggen over je (on)zekerheid.
Maar dat is niet erg! Ook dat hoort erbij.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal