Skip to main content

Auteur Topic: hopeloos verliefd

e

enkelmij

hopeloos verliefd
OP: 08-12-2010, 20:37
hallo

het zit dus zo.
Ergens in september heb ik een meisje leren kennen in de Chiro.
Ik zit in in de jongenschiro en zij in de meisjeschiro, we zitten beiden in de leiding. Zij is 16 en ik 18.
De eerste keer dat ik haar zag was er wel een soort van lichte klik, maar toen had ik het nog niet erg door.
De afgelopen paar maanden heb ik haar nog een keer of 2, 3 gezien en ik voelde me toen al aangetrokken tot haar.

Toen had ze me op facebook toegevoegd en had ze op mijn foto's gezien dat ik gitaar speel.
Omdat zij al even gitaar wilde leren spelen, vroeg ze mij of ik haar les wilde geven en ik heb ja gezegd.
Toen was ik al redelijk verliefd op haar.
We hebben nu al twee keer samen gekomen om les te geven wat als gevolg heeft dat ik niet meer kan slapen en denken van verliefdheid.

Ik weet totaal niet of mijn gevoelens wederzijds zijn of niet.
Ik heb nog nooit een relatie gehad in mijn leven dus ik heb niets van zelfvertrouwen als het op liefde aankomt en ook niets van ervaring.
En als er dan een zeldene keer iemand verliefd is op mij, heb ik totaal geen gevoelens voor haar.
Ook omdat ik de vorige keer dat ik verliefd was op iemand bijna zeker was dat het wederzijds was. Ze heeft me toen afgewezen.
Ik dacht dat ik de tekens doorhad, maar de tekens bleken leugens te zijn gemaakt door mijn eigen verliefde fantasie.
daarom durf ik nu zeker niet meer te denken dat ze ook op mij verliefd zou kunnen zijn.
en ga ik er al praktisch van uit dat de gevoelens maar van één kant komen. Toch blijf ik een lichte hoop koesteren omdat ik niet
100 procent zeker ben dat ze niet verliefd op mij is.

Nu durf ik haar niet zeggen wat ik voor haar voel, gewoon omdat ik te laf ben, maar ook omdat we met die gitaarlessen zitten.
Ik wil niet dat ze zich slecht voelt en wegloopt omdat ik verliefd op haar ben. Het zou jammer zijn als ze daardoor niet meer zou leren spelen.
Ook omdat het mijn schuld ik dat ik verliefd op haar ben gekomen en niet de hare.
Nu heb ik gedacht om haar gewoon eens uit te vragen, of zou dat ook te veel opvallen? Want als ze dan toch nee zegt zit ik weer bij hetzelfde
dan als ik gewoon zou zeggen dat ik verliefd op haar ben. Langs de andere kant kan ik het ook deels vermommen als een vriendendate of zo
en dan kijken of er iets van haar kant komt.

Ik ben redelijk radeloos want ik denk dat ik mijn geloof in liefde aan het verliezen ben door mijn levenslange opeenvolging van teleurstellingen
(sorry als ik te melancholisch klink)
Het voelt toch al goed om mijn hart eens te kunnen uitstorten, want onbekenden zijn de enigen waar ik met mijn problemen naar toe kan.
Mijn ouders en vrienden zouden het toch maar erger maken en er waarschijnlijk nog mee lachen ook.
Daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

PS: Vrijdag zie ik haar weer voor een gitaarles, kijken of er vonken van af springen of zo :p (waarschijnlijk niet)

Dank bij voorbaat

enkelmij
  • IP logged

e

enkelmij

Re: hopeloos verliefd
#1: 14-12-2010, 18:40
niemand?
  • IP logged

M

Myanna

#2: 14-12-2010, 22:34
Okee,
Ik ga me best doen om je raad tegeven..

Dat je nog nooit een echte serieuze relatie hebt gehad is niet erg,
daarom moet je er juist nu mee beginnen, en niet weg kruipen.
Natuurlijk als je niemand leuk vind is het niet erg, maar waarom zou je niet?
Als je nu niet durft, over 2 jaar al helemaal niet, neem ik dan aan?
En voor altijd alleen is geen optsie lijkt mij.
Je zou haar kunnen uitvragen?
Hoeft niet gelijk op een romantische manier, kan ook gewoon vriendschappelijk.
Je kan met haar even een drankje drinken in de stad, en wat lekkers eten erbij.
Je hoeft haar niet gelijk tezoenen ofzo.
je kan ook rustig aan doen.
Maar als je niet zeker weet of dit gevoel wederzijds is, zou ik haar niet zomaar gaan vragen, of vertellen...
Maar dat ligt geheel in jou handen.
Je kan natuurlijk ook een beete flirten, in het echt. Maar als je dat niet durft kan het ook via de sms .
En dan kijken hoe zij hierop in gaat.
Geniet van het verliefde gevoel, en van haar.
Laat de wanhoop niet groter zijn, en doe geen domme dingen.
Veel Succes vrijdag,
ik ben beniwued hoe het gegaan is
En of je er wat aan gehad hebt.
Je mag me nog altijd mailen he!

• IP logged

C

Chanel

#3: 15-12-2010, 10:58
Heeeeeeeee x

Ik ben niet zo heel goed in advies geven , maaar Het enigste wat ik nu kan bedenken is :

Give it a Try !

Nou voel je je toch onzeker? Praat er met haar over . Miss is het wel wederzijds !
( Dat hoop ik voor je ! )
En als het dan anders afloopt dan je had gehoopt , kan je wel tegen jezelf zeggen dat je het tenminste hebt geprobeert :)
En dan je het durfte , Ik denk dat het dan ook beter gaat met je volgende relatie ;)

Dus , Miss heb je hier wel helmaal niks aan , Maar Goodluck !

XxChanel x
  • IP logged

e

enkelmij

#4: 15-12-2010, 18:55
alle twee bedankt om te reageren.
dat alleen al doet me goed.

ik zal zeker jullie raad in beraad nemen.
vrijdag was het wel gezellig. we hebben natuurlijk gitaar gespeeld, maar ook wat gepraat.
ik zou totaal niet weten of het goed ging of niet. het voelde wel goed aan.
maar het ene moment kunnen we goed praten en het andere moment komt ze in de verste verste niet geinteresseerd over.
soms denk ik dan dat ik veel te geinteresseerd en  wanhopig  overkom (wat wel waar is, maar zij mag dat natuurlijk niet opvangen)

het is mss ook geen goed moment om haar uit te vragen nu omdat ze in de examens zit en in de vakantie zit ik dan in de blok.
zaterdag zie ik haar normaal weer, ik zal zien hoe het gaat, mss moet ik het wel hard to get spelen :P

nog eens bedankt voor jullie raad
  • IP logged

J

JonasFan

#5: 17-12-2010, 17:14
Heee! Ik weet echt precies hoe je je voelt! Alleen mijn grote liefde woont in Amerika.. Nog moeilijker om te laten merken wat ik voor hem voel. Hier een paar tips:
- Jullie houden allebei van gitaar!! Vraag haar mee uit naar een concert van een gitarist die jullie allebei echt super vinden!
- Nog iets over die gitaar, als er een instrument romantisch is, is dat het wel! Speel een heel mooi en romantisch liedje voor haar tijdens de gitaar les! Kan je een beetje zingen? Nog beter!
- Vraag haar op een subtiele wijze of ze iemand leuk vindt, of een vriendje heeft, of behoefte heeft aan een relatie. Ze hoeft echt niet meteen te denken dat jij haar leuk vindt! Ik praat zo vaak met jongens die ik totaal on-boeiend vind over dit soort dingen!
- Kerst is een goeie inspiratie. Ga met Kerst naar haar huis en verklaar daar gewoon de liefde onder de miseltoe!!

Succes en ik hoop dat jullie iets krijgen!!
xx
  • IP logged

e

enkelmij

#6: 18-12-2010, 09:10
hartelijk bedankt voor je hulp jonasfan.

ik zal zeker rekening houden met je info.
ze is wel enorm fan van katy perry en ik denk dat die tickets een beetje boven mijn budget gaan.
binnen een week of drie houden we met de chiroleiders kerstfeestje en heeft diegene die het organiseert het goede idee gekregen
dat iedereen een date moet meedoen. ik zal haar zeker vragen, als ze dat niet wil is dat zeker als een slecht teken.
en als ze wil is dat toch weer een keer meer dat we kunnen praten.
misschien moet ik idd eens een romantisch liedje voor haar spelen.
ik zal alleszins zeker je raad proberen op te volgen.

en hopelijk voor jou kan je je liefde voor de jonas brother(s?) wat relativeren (als ik dat mag zeggen)
  • IP logged

T

TeddyBeer

#7: 23-01-2012, 21:13
Heey,

Ik ben zelf ook hooooopeloos verliefd op eengoede vriend van mij en me broer.... Zelf djrf ik niet eens toe te voegen op hyves, laat staan met hem praten! Zelf wacht ik ook op antwoorden op mijn vraagjes :/

Xxx
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal