Skip to main content

Auteur Topic: onzeker

a

anouk

onzeker
OP: 02-05-2010, 18:47
Haay,

Ik ben een meisje van 14 en ben erg onzeker, ik kraak mezelf af, vind mezelf te dik en soms weet ik het gewoon niet meer...
Ik hoor wel van iedereen dat ik niet dik ben enzo, maar ik krijg het niet uit mijn hoofd, ik droom soms/vaak over kotsen en ja dat wil ik niet..
Ik heb gewoon hele coole vriendinnen en doe 2-4 keer per week aan sport...
Ik heb nog nooit een vriendje gehad...

Heeft iemand advies dat ik me niet meer zo ontzettend onzeker voel?

alvast bedankt
  • IP logged

K

Karian

Re: onzeker
#1: 03-05-2010, 09:53
Goed dat je je verhaal even neerschrijft!
Nou ja... wij kunnen niet heel erg veel aan je onzekerheid doen, ben ik bang.
Je onzekerheid zit in jou en jij bent de enige die dat gevoel los kan laten.
Maar dat heeft tijd nodig en misschien niet maar een aantal maanden, maar jaren.
Je bent nog jong en dat soort dingen gaan langzaam maar zeker over als je volwassen begint te worden.
Je pubertijd is en blijft toch de meest uitdagende fase in je leven, omdat je allerlei dingen moet herontdekken.
Misschien helpt het om te weten dat iedereen onzeker is, al laten ze het niet altijd merken.
Ik ken het gevoel wat je hebt want rond jouw leeftijd had ik daar ook erg veel last van en ook erg vaak last van.
Wat ik altijd doe is; positief tegen dingen aankijken.
Probeer eens de positieve dingen aan jezelf op te sommen; je bent waarschijnlijk een gezellige meid, je hebt leuke vriendinnen die je aardig vinden.
Dat zijn dingen die je misschien wat zelfverzekerder maken.
En onthoud; iedereen heeft er last van, van dat gevoel wat je nu beschrijft :) We staan allemaal naast je.
  • IP logged

j

julietta-arm

#2: 03-05-2010, 19:30
als eerst niet laten zien dat je onzeker bent daar kunnen mensne veel dingn mee doen en verder nog iets als je dat steeds blijft zegen kunnem mensen zich daarna aan iriteren  ga ik eerst na waarom je onzeker bent dan kun je ook meer deon
  • IP logged

C

Cecilia

#3: 10-05-2010, 17:16
Je hoeft je echt niet onzeker te voelen.
Elk persoon heeft wel iets aan zichzelf dat ze zouden willen veranderen of dat ze ervan balen.
Maar soms is het juist uniek en jij hebt waarschijnlijk ook hele mooie kanten en leuke dingen,waarvan mensen zouden willen dat zij het hadden.
Iedereen is wel onzeker,maar je moet het eigenlijk niet zien. Je bent wie je bent,je moet sterk staan.
Je zou ook erover kunnen praten met iemand die je vertrouwd.
Verder vind ik het vrij moeilijk,maar niet onzeker zijn,succes!
  • IP logged

a

anouk

#4: 17-05-2010, 21:06
allemaal bedankt :-*
  • IP logged

S

SweetDreams

#5: 30-05-2010, 11:23
Ik ben ook heeeel erg onzeker! Maar dat heeft eignlijk iedere tiener... Dus 1 troost in ieder geval, je bent niet de enige! En je moet echt niet verder gaan, die dromen zijn natuurlijk niet leuk, maar het zou echt een probleem zijn als je een vinger in je keel steekt en anorexia krijgt. Ik vind mezelf ook te dik, maar je kan beter iets de dik zijn in de puberteit, want dan heb je niet dat als je ineens gaat groeien, je gescheurde huid ofzo krijgt! En dat je zoveel stport is juist HARTSTIKKE GOED!

En dat van dat vriendje... Tja, je bent pas 14, en je hebt er nog geen gehad, ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind, maar het is beter als gebroken harten. Ik ben 12 en heb er al 3x last van gehad, onder 1 keer was mijn vriendje vreemd gegaan, dus zo erg is het ook niet. En geloof me, er komt er vast wel 1tje joh!

Niet moeilijk gaan doen over die dingen, en blijf positief! En dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, en dat weet ik zelf ook! Dus probeer zo positief mogelijk in de schoenen te staan!!!
  • IP logged

a

anouk

#6: 09-06-2010, 16:07
Hay,

bedankt
maar groeien doe ik nog maar 4,5 centimeter en ik word dus maar 1.64 en daar ben ik ook neit erg blij mee.
een groeispurt heb ik gewoon nooit gehad, ik ben namelijk al 3 jaar ongesteld ( 3,5) en groeien doe je dan neit zo veel mee.
Volgens de ggd en zo en iedereen eigenlijk ben ik gewoon goed, maar waarom ben ik er dan zelf neit blij mee?
doeg doeg
bedankt voor alle reacties
  • IP logged

d

dj13

#7: 09-06-2010, 18:17
ik zelf heb ook een erg laag zelfbeeld, maar ik heb gelukkig een goede leermeester :P
ik zit zelf op breakdance en bij breakdance leer je naast breakdancen nog veel meer. heb respect voor andere en als je breakdanced moet je een rol spelen van kom maar op ik ben toch beter ook al voel je je onzeker. mijn leraar (ben) had ook door dat ik onzeker ben en zag dat ik met schouders naar beneden liep.

wat ik dus als tip wil meegeven.
-ga misschien of dansen (in de style hiphop,streetdance,breakdance )
-houd je schouders omhoog,rucht recht en je mag er wezen ;)

s6. ik weet dat het moeilijk is maar ooit kom je er :D
  • IP logged

a

anouk

#8: 13-06-2010, 17:25
ik heb heel lang op dansen gezeten , maar ik heb er nu geen tijd meer voor, maar ik zit op zwemmen en heb 2 keer per  week training op het strand en s altijd heel gezellig:P
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal