Skip to main content

Poll

Totaal aantal stemmen: 0

Auteur Topic: seksueel misbruikt

t

totalwar

Re:seksueel misbruikt
#60: 19-11-2007, 00:13
Daarom ;) Beetje positief zijn ;) Wereld is niet zo slecht hoor, je moet gewoon even naar de goede dingen kijken ;)

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

j

jootjuh

#61: 19-11-2007, 13:50
doe k nu tog :D

totalwar ik stuur je effe een berichtjee..

Xx :p
  • IP logged

R

Rose

#62: 19-12-2007, 00:48
Ben blij dat mn hoofd bepaalde dingen zo hard verdringt dat het steeds minder vaak omhoog komt.

Heb wel tijden gehad dat ik terwijl ik gewoon met mn vriend in bed lag ineens doorflipte, dat ik als een gek op hem in begon te slaan omdat ik me niet meer realiseerde dat hij het was.

Ach wat doe je eraan, moet toch verder hé.
  • IP logged

t

totalwar

#63: 20-12-2007, 19:51
Het verwerken en proberen de draad weer goed op te pakken. Kijk je kan altijd naar het verleden blijven kijken en naar alle dingen die je fout gedaan heb of mensen bij jou gedaan hebben, maar daar schiet je niks mee op, terwijl je met bepaalde dingen en de goede persoon ervoor toch leuke ervaringen over kan houden.

Ik neem bijvoorbeeld me vriendin, ze is een keer soortvan misbruikt en is hierdoor voor heel veel sexuele handelingen heel ongevoellig geworden en voor heel veel dingen bang. Dit heeft me ongeveer wel een half jaar gekost, maar ze is nu op het punt dat ze meer geniet en zich minder zorgen maakt over dingen en heeft nu dus ook wat meer plezier in dingen of wilt meer uitproberen of gaan doen. Als je dat allemaal weer durft, dan merk je dat het ook allemaal een stuk leuker is.

Groetjes,

Steffen

P.S.
Dat in elkaar slaan kan wel 1 of 2 keer voorkomen, maar niet te vaak, anders is het voor je vriend ook niet leuk meer. Daarnaast is soms je vriend de beste persoon om een oplossing voor het probleem te vinden, maar dat ligt eraan of je vriend je wil helpen het probleem op te lossen.
  • IP logged

m

magiclover

#64: 21-12-2007, 12:54
je hebt een vriend. weet je vriend dat of niet zowel probeer er met hem over te praten en doe beetje bij beetje om jou vertrouwen er weer in  te krijgen. zo heb ik het ook meeren deel geleert ik ahd er nog bij dat ik geen nee durfde te zeggen. mijn ex vriend heeft dus dignen gedaan die ik liever niet had (hij is neit de gene die me een soort vna heeft misbruikt) maar hij wist er wel van maar hij maakte er op die manier gebruik van vond ik. steffen heeft mij dus eigenlijk weer vertrouwen gegeven in jongens

Groetjes,

Charelle

(PS: steffen is mijn vriend voor als je dat nog niet wist :P)
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 21-12-2007, 19:36 door Totalwar »

I

Iwannebewithyou-

#65: 13-01-2008, 15:26
haai, ik ben vroeger door mijn vader misbruikt,, ik vind dat echt niet normaal,, en ik slaap `s nachts ook bijna niet omdat ik bijna de hele nacht lig te huilen :( met mijn moeder kan ik hier wel over praten, omdat ze het zelf ook heeft meegemaakt en zij is er helemaal kapot aan gegaan en daarom steunt zij mij heel erg en heeft ze voor mij geregeld dat ik hulp krijg bij een opvangcentrum voor geestelijke en lichamelijke verwerkingen ofzoiets ;p ik ben hier heel erg blij mee,, ik hoop dat ik over een tijdje weer normaal kan slapen en iedereen die ook misbruikt is veel sterkte ermee en zoek ook hulp,, anders ga je er helemaal kapot aan.

groetjes Iwannabewithyou-
  • IP logged

t

totalwar

#66: 13-01-2008, 21:12
Hoop voor je dat je wat rust kan krijgen in je slaap.

Groetjes,

Steffen

P.S.

Als je misschien iets heel nuttigs leert, dan kan je het hier altijd neerzetten ;)
  • IP logged

R

Rose

Re: seksueel misbruikt
#67: 27-02-2008, 11:49
Ik zeg niet 'ik ben misbruikt'.
Ik vind het rot klinken.
Er zijn wel eens klote dingen gebeurd, maar die gebeuren overal.
Ik heb geen zin er op zo'n manier over na te denken.
Heb sowiso wel andere dingen aan mn hoofd.
Mijn vriend wist er wel iets van ja, zo half, maar wel genoeg.
En ik sloeg hem niet vaak, maar soms flipte ik maar ik was me er niet van bewust op dat moment.
Hij is al een half jaar mijn ex, trouwens.
  • IP logged

B

Baby-Shawty

#68: 03-03-2008, 19:34
ik weet nog niet veel af hoe deze site werkt,
maar ik plaar maar gewoon aan.  :-[

ik ben een meisje, ben 15 jaar.
ben al 5 x aangerand,
heb er al met veel mensen over gepraat.
op school, mentor, decaan enz.. maar ook met een sphigator ofzoiets (weet niet hoe je het typt) heb ook gepraat met me moeder gepraat + beste vriendinen& vrienden..  en ook met me vriend..

maar ik kan het maar niet los laten
en het blijft me maar confronteren.
het voelt alsof het me helemaal in de macht heeft
want ik ben me gaan schamen voor me zelf
heb totaal geen zelfrespect meer
durf me ook niet aan te laten raken op een bepaalde manier door me eige vriend..
enz.
ik weet echt niet wat ik hier mee moet
ik weet alleen dat het me echt heel veel pijn doet
en ik weet er geen einde raad mee

zou iemand me wat tips ofzo kunne geven?
ik zal je heel dankbaar zijn

Grtjes. ashley
  • IP logged

r

roosje

#69: 03-03-2008, 19:37
ik vind het heel erg wat je hebt meegemaakt.
zo laat je ook zien dat he heel sterk bent.
tips heb ik niet echt.
er gwn over praten kan heel veel helpen.
als je er over wilt praten ben ik er voor je
  • IP logged

t

totalwar

#70: 04-03-2008, 10:19
Er is weinig over te zeggen. Ik vind het ook heel erg voor je, maar als je meer tijd nodig heb om het te verwerken, dan moet dat.

Dat je vriend op bepaalde plekken niet mag aanraken is niet erg, daar moet hij rekening mee houden. Er komt wel een tijd dat je hem genoeg vertrouw om hem op bepaalde plekken toe te laten, maar neem de tijd ervoor het heeft geen haast.

Er is niet echt een manier om iets te verwerken. Het beste is erover praten, maar dat doe je al. Of het moet niet een goede manier om te praten zijn. Dan moet je kijken of je iemand kan vinden of met iemand kan praten waar het wel beter mee gaat.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

B

Baby-Shawty

#71: 04-03-2008, 21:20
dankjewel voor jullie reacties.
ik neem de tijd er ook voor, maar dit duurt nu echt te lang
ik word er gewoon gek van.. letterlijk
heb daardoor ook zelfmoord neigingen gehad
ik wil er van af..  :'( dit heeft me nu lang genoeg kapot gemaakt

en praten ik doe het al elke x maar k voel me der eerlijk gezegt niet meer beter op
omdat je dan alleen maar hoort van :
OHH DIE MENSEN.. hoe kunnen ze!! en ik maak ze af.. en gewoon alleen maar agressie..
of juist het tegen over gestelde
dat ik zielig ben.. enz.
terwijl ik niet zielig wil zijn maar gewoon weer de oude ik.. zonder daar zown last van te hebben
het is gebeurd klaar..
nu wil ik er alleen nog maar van af komen
maar hoe verlaat je nu nog je grootste angst.
want elke aanraking. of gedachte is een hell voor mij om mee te maken..

xx ashley

P.S. ECHT BEDANKT VOOR JULLIE STEUN..
  • IP logged

t

totalwar

#72: 05-03-2008, 00:03
De grootste angsten overkom je meestal alleen door er je ertegen durven te verzetten. Dat probeerde ik je toenet al duidelijk te maken ;)

Maar zoals ik al zei, je heb iemand nodig die je zo goed vertrouw dat er bijna geen twijfel meer in je hoofd zit.

Daarnaast, over het vertellen. Het ligt er ook aan hoe je jezelf opstelt in het gesprek, om er goed over te kunnen praten, moet je niet alleen praten over wat er gebeurd is, want dan vinden mensen je snel zielig of krijgen wat wraak gevoelens tegen die personen. Je moet meer vertellen wat je voelt op dat moment, wanneer je aangeraakt wordt.

Ik kan me best voorstellen wat je voelt, me vriendin heeft ook wat negatieve dingen gehad in het verleden. Maar als je iets echt wilt, zal dat je echt niet tegenhouden. Ookal zal het angstaanjagend zijn, je zal dan toch doorgaan. En daar heb je iemand voor nodig die je vertrouwd of waar je goed mee kan praten.

Hopelijk helpt het een beetje in de zoektocht naar de oplossing.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

t

this is me

#73: 26-03-2008, 20:18
ik 2 keer een keer toen ik 10 was en ik net weer terug naat huis mocht ik heb een aantal jaar ergens andders moeten wonen maar over die tijd praat ik eigenlijk nooit meer ook was ik daarvoor zo erg gepest dat ik al ziek was ( van het pesten  :-[) ach ja ik had toen zoveel problemen daar kan ik wel a4tje over schrijven maar daar heb ik ff geen zin in en een keer toen ik 12 was. Ik heb het 2 jaar verzwegen tegen iedereen e i kan je zeggen ik ben op een gegeven moment naar mijn ouders gegaan en nu heb ik bij de psycholoog gelopen heb gaat het weer wat beter ( ik kreeg paniekaanvallen) en met mijn ex is het uitgegaan omdat ik iedere keer in paniek raakte als hij tegen me aan stond of zo en het werkte dus gewoon niet. ik wens dit echt niemand toe want het is echt heel vervelend en ik heb er ech heel veel last van.......
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 26-03-2008, 20:20 door this is me »

B

Britt.

#74: 26-04-2008, 21:20
Heel veel sterkte ermee this is me ;) Iedereen trouwens.

Het is heel vervelend als je seksueel word misbruikt. Niet alleen voor vrouwen, ook voor mannen.
Het zou je maar gebeuren als jongen zijnde, dat een vrouw je bespringt, en begint dan seks met je te hebben. Dat het rond spookt in je hoofd of je misschien wel een vader kan zijn.
Maar geloof me, er is altijd wel iemand om er over te praten. Dus als je ergens mee zit, praat er dan ook over ;)

Een paar maanden geleden praatte ik met iedereen over mijn problemen. Maar langzamerhand ging dat steeds meer te dalen en begon het op te kroppen. Ik dacht dat het geen nut had om er over te praten. Ik begon ook steeds erger aan mezelf te twijfelen, ik begon vaker te huilen als ik alleen was. Ik dacht alleen maar aan me slechte heringinen. Ik vroeg mezelf af of het nog wel waard was om te leven. Ik had het gevoel alsof er niemand voor me was. Niemand die me steunde. Niemand die om me gaf.
Mijn beste vriendinnen en vrienden kwamen niet zo vaak meer langs. Dat had ik zeker niet van ze verwacht...

Ik had ook niemand om erover te praten.
Mijn vader die vertelt alles door van wat ik zeg. Mijn moeder is mentaal ziek, met haar kan je gewoon niet praten. Mijn zus is vaak weg, en als ik met haar praat over iets wat me dwars zit, of iets dat ik mijn ouders niet durf te vertellen, vertelt zei het door aan instantie's. Zoals jeugdzorg, de combinatie en de kinderbescherming.
Door wat zei heeft door vertelt, moet ik nu naar een Residentele setting voor opvoeding... En dat voor één jaar...
Haar vertrouw ik dus niet meer.

Laatst heb ik met een vriend van mij op msn gepraat van wat me dwars zat. En het luchte wel op. Ik had het gevoel dat hij helemaal met me mee leefde, en er altijd voor me zou zijn, wat er ook gebeurde.
Sindsdien zie ik het leven wel ietsje zonniger in.

Maarja.. Problemen die nu zijn (nu gebeuren), kun je niet vermijden met praten. Maar het kan je wel wat opbeuren om erover te praten.

Mja ik vind zelf dat ik genoeg heb zitten typen, krijg er beetje lamme vingers van. Ik laat het woord dus weer aan jullie.

:-* :-* :-* Britt.
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal