Slechtste smoes die ik tot nu toe gehoord heb
Iedereen is wel eens negatief en meerdere mensen zijn vaker negatief dan ze laten zien. De een over het leven, de ander over het uiterlijk of de ander weer over alle twee, dus je bent geen uitzondering. Dat bedoel ik qua negatieviteit. Je doet alsof jou alle horror in de wereld overkomt en niemand anders en dat je alles zelf veroorzaak enzovoorts.
Probeer eens te begrijpen, dat hoe jij je voel door de omgeving bepaald wordt. Omdat je slechte dingen overkomen en omdat je dingen niet goed vind aan jezelf denk je automatisch dat je de oorzaka ben, terwijl je gedachten meer het gevolg zijn van de omgeving. Daarom probeer ik je ook aan te raden om de leuke dingen in je omgeving op te zoeken, zoek contact met mensen die het leuk vinden om met je te praten, die zelf ook wat meegemaakt hebben waardoor je makkelijk met hun kan praten. Zoek de makkelijke dingen op en probeer daarna de moeilijke dingen pas op te zoeken.
Je kan leven zonder te genieten, maar leven met genieten is veel leuker, en soms moet je het opzoeken om te kunnen genieten.
Groetjes,
Steffen