Oke, voor ik er op in ga zal ik even neer zetten wat prenataal onderzoek is, want de meeste zullen het woord waarschijnlijk niet kennen.
Wat is prenataal onderzoek?Tijdens de zwangerschap kunt u laten onderzoeken of uw kind bepaalde erfelijke of aangeboren afwijkingen heeft. Dit kan met een vlokkentest of door middel van vruchtwateronderzoek, in sommige gevallen ook met een echo. Dit noemt men prenataal onderzoek. Prenataal onderzoek wordt in het ziekenhuis uitgevoerd. Andere methoden om afwijkingen aan te tonen, bijvoorbeeld door middel van bloedonderzoek, zijn beschikbaar, maar bieden geen volledige zekerheid.
Bron: http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE_6059_104_TICH_R187805499243806Oke, nu vraag ik me af hoe jullie hier over denken (voor dat je kindje geboren wordt de mogelijkheid hebben om te zien of het gehandicapt is of niet). Wij hadden daar vandaag namenlijk op school een hele discussie over, of je er voor of er tegen bent, en het liep nogal hoog op..
Laat even een berichtje achter of je vind dat zulk onderzoek goed is en zou mogen, en waarom. Of dat je vindt dat ze dit onderzoek niet goed is en niet zouden mogen doen, en waarom.
Groetjes, Elize