Skip to main content

Auteur Topic: Prenataal onderzoek

E

Elize

Prenataal onderzoek
OP: 05-05-2008, 17:02
Oke, voor ik er op in ga zal ik even neer zetten wat prenataal onderzoek is, want de meeste zullen het woord waarschijnlijk niet kennen.

Wat is prenataal onderzoek?
Tijdens de zwangerschap kunt u laten onderzoeken of uw kind bepaalde erfelijke of aangeboren afwijkingen heeft. Dit kan met een vlokkentest of door middel van vruchtwateronderzoek, in sommige gevallen ook met een echo. Dit noemt men prenataal onderzoek. Prenataal onderzoek wordt in het ziekenhuis uitgevoerd. Andere methoden om afwijkingen aan te tonen, bijvoorbeeld door middel van bloedonderzoek, zijn beschikbaar, maar bieden geen volledige zekerheid.
Bron: http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE_6059_104_TICH_R187805499243806

Oke, nu vraag ik me af hoe jullie hier over denken (voor dat je kindje geboren wordt de mogelijkheid hebben om te zien of het gehandicapt is of niet). Wij hadden daar vandaag namenlijk op school een hele discussie over, of je er voor of er tegen bent, en het liep nogal hoog op..

Laat even een berichtje achter of je vind dat zulk onderzoek goed is en zou mogen, en waarom. Of dat je vindt dat ze dit onderzoek niet goed is en niet zouden mogen doen, en waarom.

Groetjes, Elize
  • IP logged

r

roosje

Re: Prenataal onderzoek
#1: 05-05-2008, 17:59
da vind ik eig wel goe..
als het kindjj bijvoordbeeld gehandicapt is ofzo ..
of weet ik veel..
kun je je er op voorbereiden..
en het zo ook makkelijker make voor je kindjj
  • IP logged

E

Elize

#2: 05-05-2008, 18:23
Ik moet er nog bij toevoegen, dat soms mensen een abortus laten plegen als ze er achter komen dat hun kindje gehandicapt is. Is dit dan ook goed volgens jullie, of alleen in bepaalde omstandigheden (als het een meervoudige handicap is, of een handicap die heel ernstig is)
  • IP logged

n

nickozzz

#3: 05-05-2008, 18:26
naar mijn mening is dat helemaal asociaal.
t getuigt meer van zwakte en eigenlijk dat je helemaal niet van je kind houd als t niet 'gewoon'is
  • IP logged

E

Elize

#4: 05-05-2008, 18:27
Dus je vind het niet goed dat mensen het doen? Of je vind het alleen niet goed als ze abortus daardoor plegen?
Vind je dan ook niet dat het beter is als ouders worden voorbereid op het opvoeden van een gehandicapt kindje, zodat ze weten wat ze te wachten staat...?
  • IP logged

n

nickozzz

#5: 05-05-2008, 18:28
ik ben alleen voorstander van abortus als er gevaar voor het kind zelf bij is
  • IP logged

r

roosje

#6: 05-05-2008, 18:37
ik ben alleen voorstander van abortus als er gevaar voor het kind zelf bij is

dat vindt ik ook

Dus je vind het niet goed dat mensen het doen? Of je vind het alleen niet goed als ze abortus daardoor plegen?
Vind je dan ook niet dat het beter is als ouders worden voorbereid op het opvoeden van een gehandicapt kindje, zodat ze weten wat ze te wachten staat...?

dat is ook btr voor het kindjj als de ouder er mee kunne omgaan
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 05-05-2008, 18:44 door ROOSx »

n

nickozzz

#7: 05-05-2008, 18:43
probeer je citaat boven je eigen bericht te zetten is wat overzichtelijker
  • IP logged

r

roosje

#8: 05-05-2008, 18:44
voila :D
  • IP logged

m

magiclover

#9: 06-05-2008, 15:22
als je zo iets laat doen, en als je kindje gehandicapt is ofzo dan moet je eigenlijk geen arbortus laten plegen. alleen maar dat het kindje zo is als je denk dat je dat toch doet laat dan die test niet doen vind ik.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal