Hm.. ik heb wel redenen, maar elke keer als ik probeer er iets aan te doen gebeurd er iets wat dat bijna onmogelijk maakt.
Voorbeeld,
School, ik haat mijn opleiding, en wil een andere doen, ouders zitten te stressen dat ik toch door moet gaan, en goed m'n best moet doen tot het eind van het jaar, begreipelijk.
Ik probeer goed m'n best te doen, want anders stel ik ze teleur, en ik stel al zoveel mensen teleur dat ik niet m'n ouders ook nog eens teleur wil stellen.
Vervolgens, krijgen we een enorm druk rooster, heel veel huiswerk, over onderwerpen die slaapverwekkend zijn.
Gevolg is, dat ik minder goed mijn best doe, mijn ouders teleur stel, gestrest raak, daardoor bot ga doen, waardoor ik andere mensen kwets, ruzie krijg, en niet alleen mijn ouders teleur stel maar ook ongeveer 20 andere mensen.
Ondertussen ben ik te druk bezig dingen goed te maken met die mensen, dat ik mijn kans op een februarie instroom vergooit heb, tot september hier zit, met nog meer onderwerpen die me niet boeien dus begint het nog een keer -_-"
Hoe kom je uit zo'n cirkel, ik word er moe van, ik lig te piekeren, ik ben bang dat ik nog meer mensen teleur stel, en ik weet niet wat ik moet doen. -_-"
ONdertussen spelen er nog meer dingen, dus misschien dat ik niet depresief ben, maar gewoon overspannen -_-"