Skip to main content

Auteur Topic: Leeftijdsverschil?

w

watnouweer

Leeftijdsverschil?
OP: 16-10-2007, 19:53
Hai allemaal,
Ik ken een jongen via een vriendin, en die vriendin kent hem via internet.. We msnen al best lang en smsen en bellen ook, en hij werkt in mijn dorp en woont er vlakbij.. Ik ben smoorverliefd op hem, maar hij weet het niet (maar denkt het wel)...
Ik denk dat hij ook verliefd is op mij.. nou ja.. dat hoop ik.. hij heeft 2 keer gevraagd of ik verliefd op hem ben, maar ik zei 2 keer nee.. Ik ben gewoon heel bang dat hij niet op mij is.. Hij zegt dat hij het niet erg zou vinden, maar ik denk dat onze echte vriendschap dan over is... Dat wil ik echt niet, want hij is de enige persoon aan wie ik al mijn problemen kan en wil vertellen.. En hij luistert en geeft goede adviezen...
Ik wil ook helemaal niet verliefd op hem zijn.. Hij is 8 jaar ouder dan ik, mijn ouders zouden flippen, en al mijn vriendinnen zouden me raar vinden...
Wat moet ik doen?  ???
  • IP logged

h

hymkelieverd

Re:Leeftijdsverschil?
#1: 16-10-2007, 20:20
als jee cht van hem houd maakt leeftijd niet oud
  • IP logged

t

totalwar

#2: 16-10-2007, 21:08
Leeftijd maakt inderdaad niet veel uit, maar hou altijd rekening mee als je nog jonger dan 16 of 18 ben, omdat mensen het al snel als verkeerd aanzien.

Daarnaast, omdat je juist je gevoelens bij hem kwijt kan vind je hem leuk en ben je verliefd op hem. Ik heb net je andere verhaal verteld en hij is degene die je steund en vertrouwen geeft, op zulke personen wordt je nu eenmaal snel verliefd, dat heeft iedereen. Daarnaast of je wel of niet verkering met hem neem, dat moet je zelf beslissen. Maar ik vraag me af waarom hij het vraagt of je verliefd op hem bent, vraag dat de volgende keer. Van waarom hij dat wl weten, en vraag dan gelijk of hij dat wil weten omdat hij misschien iets voor je voelt. Wie weet kom je zijn gevoelens wel te weten.

Daarnaast ben ik zelf een beetje wantrouwend over jongens. ookal ben ik zelf een jonge, andere vertrouw ik niet omdat ik alleen van mezelf weet wat mijn doelen zijn en waarom ik iets doe en bij andere jongens weet ik dit niet en vind ik het daarom altijd gevaarlijk, vooral als het om een jong meisje gaat die in een lastige situatie zit, want daar word veel misbruik van gemaakt....

Ik hoop dat je wat te weten kom over zijn gevoelens, maar meld altijd als je iets wantrouwd, want als niemand van iets weet en jij verdwijnt in 1 keer. Voel ik me strax schuldig omdat ik gezegt heb dat je misschien wel iets met hem kan beginnen....

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

w

watnouweer

#3: 17-10-2007, 20:34
Hij is heel lief enzo... Ik denk dat ik hem wel kan vertrouwen.. Maar.. 23.. Dat is best oud.. Hij is al.. nou ja.. een man.
Wat nou als hij geil is? Als hij sex wil... Dat wil ik nog (lang) niet.. Hij zal wel zeggen dat het niet erg is.. Maar toch, hij vind het vast erg..
  • IP logged

e

eenwieler

#4: 17-10-2007, 21:42
Is een simpele rekensommetje dat uitgaat of het leeftijdsverschil kan:

Maximum leeftijd / 2 + 5 = minimum leeftijd

In jouw geval: die ene jongen is 23 jaar. Hij is de oudste dus maximum leeftijd.

23 / 2 + 5 = 11,5 + 5 = 16,5.

Oftewel zolang jij ouders bent dan 16,5 (mits hij dus net 23 is. Is hij bijna 24 zou jij al bijna 17 moeten zijn) dan kan het wel.

Ben je jonger, dan is het verschil volgens dit sommetje te veel en is de kans op slagen niet zo heel groot. Tuurlijk zijn er hier en daar uitzonderingen.

Ferko
  • IP logged

m

magiclover

#5: 18-10-2007, 11:01
zo'n sommetje kan wel waar zijn maar veel houden zich er niet aan. zolang je maar van elkaar houd en geen van 2 iets doet waar je later spijt vna krijgt of niet wil.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

t

totalwar

#6: 18-10-2007, 23:03
Tja ik denk dat 15 en 23 een aardige grote stap is ja en vooral als hij al sexueel bezig is zal het een moeilijke relatie zijn, want onbewust zal hij toch wel meer en meer gaan vragen van je en als je met het ene instem zal het volgende al snel volgen. Dus ik vind het een groot risico.

Daarnaast, hoe goed ken je hem? Alleen via msn of ook persoonlijk? Want als je hem alleen via msn ken, moet je niet direct verkering nemen, dan neem je een hele grote gok. mensen praten soms wel leuk op msn, maar zijn in omgang (dus er echt bij zijn) soms nog wel lastig.

Daarnaast denk ik niet dat je ouders er blij mee zullen zijn, dus hoe ga je dat oplossen, bij hem wonen is geen optie vind ik, want dan kunnen er dingen eerder fout gaan.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

S

Suzanne__

#7: 18-10-2007, 23:39
Daar bij een toevoeging bij steffen's verhaal; Tegen woordig kunnen mannen/jongens zich zo leuk voor doen en al, en als je de stap neemt kunnen er andere dingen gebeuren.
Tijd is niet meer zoals vroeger. Dus neem die stap niet hoe betrouwbaar hij ook volgens jou is.

Meer wil ik hier niet over zeggen omdat alles hier boven al is gezegt ;)
  • IP logged

S

Sweetheart

#8: 23-10-2007, 10:59
8 jaar..

Wel veel, maar maakt tog niets uit?!
Maar je moet wel blijven oppassen...

Ik heb je vorige verhaal ook gelezen van je vader..
Je zit wel erg in de pinarie! Ik denk dat je wel hulp kan vragen aan de kinder telefoon of gewoon hier..
(de hulp van Steffen is wel handig!:))

Sweetheart
  • IP logged

e

eenwieler

#9: 23-10-2007, 11:50
Twee vrienden van mij hebben ook een relatie. Hij is 24 jaar, en zij is 16 jaar. Het eerste half jaar was ik de enigste die het wist in het jongerencentrum. Aangezien zij een vrijwilliger is hij was toen een stagiaire. En als het zou uitlekken zou het tenkosten gaan van zijn stage.

In dat geval werkt het heel erg goed. Maar dat is denk ik ook een vrij uniek geval. In de meeste gevallen werkt 8 jaar verschil op deze leeftijd niet.

Ferko
  • IP logged

t

totalwar

#10: 30-10-2007, 23:28
Jeps het ligt meestal aan het karakter of de leeftijden goed bij elkaar passen, hou er alleen wel rekening mee dat als je een jong persoon heb het karakter in de loop van de tijd nog wel eens kan veranderen, vooral door omgevingsdingen. Dat is een groot risico bij grote leeftijdsverschillen.

Meestal is dit probleem over als ze op zichzelf wonen of helemaal voor zichzelf zorgen.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

c

catwomen

#11: 05-11-2007, 21:42
hoe oud ben jij dan en hij kijk als jij 18 is en hij effe rekenen 26 ja ach je bent toch meerder jarig ik ben 16 en ben verliefd op een gozer van 32 geweest het is gewoon kiezen maar ik heb me ouders niks verteldt want die zoude ook geflipt zijn kom er gewoon achter of hij je ook leuk vind maar kijk uit he als je bijvoorbeeldt afspreekt ofzo dat kan gevaarlijk zijn
  • IP logged

t

totalwar

#12: 06-11-2007, 00:05
Ik heb die ervaring ook wel een keer meegemaakt van een meisje die ik kende. Zij was zelf 15 en ze was een beetje verliefd op een gozer in de 28. Dit vond ik zelf niet zo geweldig, maar ik kan zo iemand niet tegenhouden. Zulke meisjes of jongens waarschuw ik alleen dat ze heel erg moet opletten en als het mis gaat niet bang moet zijn om hulp in te schakelen of mij om hulp te vragen (omdat het om een kennis van mij ging).

Groetjes,

Steffen

P.S.
Verliefdheid kan soms verblinden, probeer daarom soms ook een beetje je hersenen te gebruiken om te verzinnen en bedenken wat goed voor je is ;)
  • IP logged

M

MvrOuwtjj

#13: 07-01-2008, 17:42
ik vind dat leeftijd niets uitmaakt.
zelf heb ik op me 15e een jongen leren kennen die toen 26 was. Het was eerst vriendschap maar we zijn toen later heel erg naar elkaar toe gegroeid.
nu 4 jaar later zijn we nog steeds samen. Ik ben nu 19 en hij is 30 en we hebben het zo goed samen dat we besloten hebben om dit jaar in de zomer te gaan trouwen.
  • IP logged

f

fph

#14: 07-01-2008, 18:28
ik vind dat leeftijd in de liefde niks uitmaakt maar als 15?/16 bent met iemand van 23 vind ik wel een groot verschil ( vind ik persoonlijk dan )
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal